En troverdig deling?

Etter å ha lest artikkelen til forskning.no om deling på sosiale medier, gikk jeg rett inn på min egen Facebookprofil for å se hva jeg delte sist. Jeg vil vel si at jeg er en ganske aktiv bruker av dette sosiale mediet, men jeg måtte helt tilbake til 8. Januar i år før jeg fant det jeg sist delte. Ikke det at det var noe store greier som ble delt, men det var en film hentet ned fra nettstedet Youtube, som dere kan se under. For dere som ikke gidder å se filmen, er den om noen folk som går på noe som heter highline. De spenner opp en tynn line mellom to fjell med stup i mellom – for så å ballansere sin veg over til den andre siden.

Grunnen til at denne ble delt på min side, handler jo selvfølgelig om interesse. Driver med det selv, ikke highline, men slacklining – Det er nesten det samme, bare at slackline ikke er så høyt over bakken. Den andre grunnen til at jeg valgte å poste det er fordi det er fra en kilde som jeg stoler på. De som poster filmene er i kontakt med et firma som heter GIBBON som er et av verdens mest kjente merker innenfor slacklinemiljøet. Har selv produkter derfra og er veldig fornøyd med de. Når man vet hvem som publiserer og har et godt forhold til dem får man jo automatisk troverdighet, som igjen var med på at jeg valgte å poste innlegget mitt.

Jeg tenker at det er veldig lett å trykke på deleknappen, enten det er nyheter, meninger, artikler eller hva som helst for så vidt. Jeg tenker også at man burde vært litt forsiktig med hva man velger å dele, det er ikke sikkert at det som blir publisert er troverdig, om man ikke kjenner til de som har laget saken. Så det er jo en veldig grei forsikring å kryssjekke litt med andre steder som kanskje også ville hatt noe om denne saken. Om dere vil ha en eksempel som ikke gikk så bra med deling, så kan dere gå inn på bloggen til min classmate å lese om noe som burde blitt sjekket litt bedre ut, før det ble delt videre.

En konklusjon kan jo bli at det er lurt å sjekke det ut, før man deler, at det er troverdig og at ting som blir sagt er sant.

For å piffe opp dette fantastiske innlegget, kan jeg slenge ved noen bilder av slackline, slikat dere kan få se hva det er, for de som ikke vet det. Ha en fin dag, kveld, påske alt etter som når dere leser.

DSC_6719

DSC_6733

– Elvira Scott

Alle bilderettigheter til Janet Mikalsen

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

