Det siste skal bli det første!

Kan nesten ikke tro at jeg skriver mitt siste innlegg på denne bloggen, selv om jeg ikke liker å nevne det synes jeg faktisk det er litt trist. Det har nesten gått et halvt år siden vi startet opp i januar, hvor vi fikk vite at vi skulle blogge som eksamen. På daværende tidspunkt tenkte jeg litt at jeg ikke skjønte hva i alle dager jeg kom til å få ut av dette. Da er det er med en god følelse jeg kan si, at jeg faktisk har fått mye ut av dette året her!

Hvordan synes jeg det var å skrive denne bloggen?

Altså, det har ikke vært gøy, og det har i alle fall ikke vært gøy når vi måtte lese de sinnsyke antall sidene på engelsk, da holdt jeg på å gå på veggen! Men når vi har fått litt interessante temaer å skrive om, da har det ikke vært så halvgalt.

Det jeg sitter igjen med som har gitt mest inntrykk, er saken vi skrev om Facebook, om det var et døende nettsted. Det morsomste å skrive om var gamification, det var for så vidt den kuleste forelesningen også! Det som har vært mest interessant har vært da vi lærte om opphavsrett, så det var en bra sak å skrive om det også. Når jeg leser mitt første innlegg er jeg litt småflau. Jeg tror ikke det ble skrevet på en solskinnsdag for å si det sånn! Siden det eneste målet jeg satt meg var å stå i faget. Ikke det at det er noe galt mål i seg selv, for det er jo noe alle burde ha som mål når de starter på skolen, at de skal stå i det faget de studerer. Jeg tenker at jeg burde nok hatt litt flere mål for året. Det ene målet jeg satte meg, må jeg jo si at jeg håper at jeg står, ingenting hadde gjort sommerferiefølelsen bedre!

Etter å ha skrevet 11 blogginnlegg er det spesielt en ting jeg tenker mye på, eller annerledes da om du vil. Det er opphavsett, etter den forelesningen fikk jeg nesten hakeslipp over at jeg ikke har noe på rullebladet mitt. Opphavsrett nei, det hadde jeg ikke tenkt så alt for mye over! Det er nok den ene tingen jeg ser mye mer annerledes på enn når vi startet for et halvt år siden! Sånn avslutningsvis, om det var noe jeg kunne tenke meg å studere mer på, eller eventuelt starte å jobbe med, måtte det blitt det med opphavsrett. Dette synes jeg er ganske interessant, eller utvikle spill som kan brukes som gamification, det hadde vært ganske kult. Så alt i alt har det vært et supert halvår. Jeg vil avslutte på samme måte som jeg avsluttet mitt første blogginnlegg med:

TAKK FOR MEG!

 Bilde tatt 29.04.14 kl. 22.00En blogg av Elvira Scott

 

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

